Rawatan Ekzema Asli - Bagaimana untuk menghilangkan Ekzema

Rawatan Ekzema Asli - Bagaimana untuk menghilangkan Ekzema

Hanya ekzema mengalami tahu tentang gatal-gatal sengit mereka perlu berurusan dengan. Sesetengah mendapati sukar atau mustahil untuk mendapatkan bantuan dengan ubat-ubatan dan mereka bergantung kepada rawatan ekzema semulajadi yang nampaknya sangat cekap. Sesetengah mengisytiharkan bahawa ubat melegakan ekzema up flare- untuk sementara sahaja dan gejala biasanya muncul semula manakala tidak pada penggunaan dan lain-lain mengadu kesan sampingan ubat-ubatan. Mari kita lihat beberapa ubat ekzema semulajadi.

Ekzema adalah lebih cenderung untuk pelarian apabila kulit kering. Jadi untuk mengelakkan ekzema flare-up memastikan kulit anda dengan baik lembap. Emolien adalah jenis terbaik pelembap. Ia boleh sama ada krim pelembap atau losyen. Anda perlu memohon pelembap dua hingga tiga kali sehari mengikut keadaan ekzema anda.

Satu lagi ubat ekzema semulajadi adalah oatmeal. Mandi oatmeal menyediakan bantuan segera kepada ekzema gatal kerana ia adalah sangat baik untuk membantu kulit radang. Apa yang anda perlu lakukan adalah untuk menyerap diri dalam mandi oatmeal selama 10 hingga 15 minit. Anda perlu membeli oat bubur dari kedai runcit, kemudian mengisi tab dengan air suam dan menambah cawan atau dua daripada oat bubur. Anda boleh menambah lebih banyak oat bergantung kepada keadaan ekzema anda.

Tambahan pula, basuh kulit biasa dengan bahan-bahan semula jadi juga harus menyumbang kepada proses penyembuhan ekzema flare-up. Campurkan satu sudu teh kulit kayu elm yang licin, satu sudu teh akar komprei, satu sudu teh kulit kayu oak putih dan dua cawan air. Membenarkan campuran mendidih selama 35 minit dan biarkan menyejuk, dan kemudian bilas kawasan anda terjejas.

Ini rawatan ekzema semulajadi di atas adalah hanya sebahagian kecil daripada yang ada banyak. Mengetahui mereka semua akan memberi manfaat kepada anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar