Cara Tidur yang nyenyak

Cara Tidur yang nyenyak

Sebahagian daripada kita mempunyai masa yang sukar untuk tidur dan tinggal tidur sepanjang malam. Kami melambungkan, berpaling, dan flop sekitar cuba untuk mendapatkan selesa. Rakan-rakan kami mendapat marah dengan kami kerana kami tidak boleh seolah-olah untuk menetap. Kita melihat iklan di TV yang mendakwa bahawa sebab kita tidak mendapat malam tidur yang lebih baik adalah kerana katil kita tidur di atas. Walaupun yang mungkin benar dalam beberapa kes, kebanyakan masa ia adalah kerana sesuatu yang lain.

Tekanan adalah satu contoh yang sangat baik mengapa sesetengah orang tidak dapat tidur dengan segera atau tinggal tidur sepanjang malam. Mereka bimbang tentang kewangan, pekerjaan, sekolah, atau mana-mana nombor lain masalah dalam kehidupan mereka. Kadang-kadang apabila kita terlalu letih, otak kita hanya enggan untuk menutup atau diam cukup lama untuk kita berehat. Ada masa di mana saya begitu letih, kerana aktiviti yang berat sepanjang hari bahawa otak saya telah beralih laju ke hadapan. Ia seolah-olah saya mempunyai pek bercakap hamster dengan ADHD berjalan di dalam kepala saya. Suami saya sering akan membuang tangan atau kaki ke atas saya untuk menghalang saya daripada flopping sekitar. Saya juga mempunyai masalah besar dengan tinggal tidur sepanjang malam. Terdapat malam di mana ia seolah-olah seolah-olah saya akan bangun setiap jam. Saya akan membuka mata saya, melihat jam, dan kemudian flop sekitar kerana saya akan mendapati diri saya sigap. Apabila saya akhirnya hanyut berundur, mata saya akan pop terbuka lagi dan saya akan memulakan perkara hempasan di seluruh.

Ia adalah kerana suami saya yang saya tahu saya perlu melakukan sesuatu tentang masalah ini. Dia bekerja di mana-mana dari 12 hingga 15 jam sehari. Keresahan saya telah menebang enam jam tidur malam kami hingga lima jam atau hampir setiap malam lebih kurang. Beliau memulakan kehilangan tenaga, bangun lebih letih daripada biasa. Kerana dia begitu letih pada siang hari, dia mula menekankan atas prestasi kerja. Tekanan ini menyebabkan beliau menjadi lebih mudah terdedah kepada selesema dan kuman selesema yang akan membuat jalan mereka di sekitar kerjanya sepanjang tahun.

Saya mula dapat disedut ke dalam infomercials katil di TV kerana, selain dari hempasan di sekeliling pada waktu malam, saya juga akan mengalami sakit belakang yang lebih rendah pada waktu pagi. Saya tidak bersedia untuk menghabiskan jumlah yang tidak masuk akal wang syarikat-syarikat ini telah meminta salah satu katil diiklankan. Suami saya dan saya kedua-duanya tidur di tengah-tengah katil kami, menyebabkan katil untuk mempunyai dip tetap selepas 3-4 tahun penggunaan. Saya pasti ini katil diiklankan akan melakukan perkara yang sama. Jadi, daripada pergi ke perbelanjaan untuk menggantikan tempat tidur, saya telah membeli bahagian jenis busa memori. Malangnya, walaupun bahagian busa memori tidak menghalang saya dari bangun dengan sakit belakang yang lebih rendah, saya masih menjatuhkan diri ke belakang dan sebagainya pada waktu malam.

Saya berada di kerugian sebanyak apa yang perlu dilakukan seterusnya. Kemudian, saya teringat bahawa nada isochronic suami saya turun padaku dengan sakit kepala migrain saya. Selepas membaca sedikit lebih lanjut mengenai nada isochronic, saya belajar bahawa nada ini boleh menyebabkan otak saya untuk mencapai theta (REM tidur) dan delta (NREM tidur) lebih cepat daripada yang saya boleh lakukan pada saya sendiri.

Saya telah membeli nada untuk tidur, meletakkan ia pada pemain MP3 saya, dan bergelung untuk memainkan sepanjang malam. Saya tertidur cukup cepat dan tinggal tidur sepanjang malam. Saya kagum dengan hasilnya. Satu-satunya masalah yang saya alami adalah tunas telinga pada MP3 saya sakit telinga saya selepas berada di sepanjang malam. Saya memutuskan bahawa saya akan keluar keesokkan harinya dan membeli pasangan yang lebih selesa tunas telinga. Saya melihat semua gaya kedai-kedai yang ditawarkan dan tahu bahawa saya akan mempunyai masalah yang sama dengan gaya ini yang saya lakukan dengan tunas telinga yang disertakan dengan pemain MP3 saya. Suami saya mencadangkan yang kita beli satu set pembesar suara dan penyesuai pasangkan pemain MP3 saya. Kami meletakkan speaker di setiap sisi di kepala katil kami dan memainkan nada sepanjang malam. Sekali lagi, saya terlena dan tinggal tidur. Suami saya juga memberi komen pada keesokan harinya kira-kira berapa banyak lagi direhatkan dia merasa.

Sekarang, saya tidak pergi ke tidur tanpa nada saya. Saya mengambil masa yang singkat semua untuk mendapatkan digunakan untuk bunyi kipas-seperti. Saya juga suka hakikat bahawa nada yang bermain hanya cukup kuat untuk menenggelamkan bunyi menyelesaikan rumah kami dan bunyi pada waktu malam untuk kanak-kanak lelaki remaja kita.

Satu perkara yang lepas saya ingin meninggalkan anda, adakah anda ingat bahagian Tilam busa saya beli? Nah, ia berlangsung kira-kira empat bulan sebelum ia juga sagged di tengah-tengah. Jika anda bangun dengan sakit belakang yang lebih rendah, cuba tidur dengan bantal gebu di bawah lutut anda. Saya dapati tidur dengan lutut saya bengkok, meletakkan tekanan kurang pada lengkung lebih rendah saya kembali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar