Punca Penyakit - Bekerja Dengan Kepercayaan dan Sikap

Punca Penyakit - Bekerja Dengan Kepercayaan dan Sikap

Apabila para saintis mencari punca kanser, mereka memberi tumpuan kepada genetik dan isu-isu alam sekitar. Apabila allopathic (tradisional) doktor cuba untuk "mengubati" penyakit, mereka memberi tumpuan kepada ubat-ubatan, pembedahan, splin dan alat-alat lain. Pengamal holistik melihat di bawah fizikal kepada keadaan emosi dan mental orang yang menunjukkannya atau dirinya dengan penyakit.

Bagi pengamal holistik penyakit adalah tanda-tanda masalah asas. Puncanya tidak toksin, interaksi ubat, diet atau genetik. Ia tidak melaksanakan atau kurang bersenam. Punca-punca penyakit adalah luka emosi dan kepercayaan yang tidak boleh menyokong kesihatan. Sebahagian daripada kepercayaan ini diperoleh seawal rahim.

Bagi anda untuk benar-benar sembuh dari isu fizikal, anda juga perlu sembuh sebab-sebab emosi dan mental daripada masalah.

Sebagai contoh, mari kita penumbuhan yg terlalu cepat sel-sel di dalam payudara yang dirujuk sebagai kanser payudara. Saya lebih suka untuk mengatakan "penumbuhan yg terlalu cepat sel-sel" kerana orang bergerak terus ke dalam ketakutan, sering melumpuhkan takut, sebab mereka mendengar "kanser.

Kunci kepada penyembuhan menyebabkan emosi penumbuhan yg terlalu cepat ini adalah untuk pergi ke perasaan dan kepercayaan yang di bawah pembesaran sel-sel.

Bagaimana anda mencari perasaan dan kepercayaan? Ada beberapa perkara yang anda boleh lakukan.

Penyelidikan makna simbolik diagnosis. Sumber kegemaran saya adalah Louise Hay. Meletakkan nama beliau dan "kanser payudara" dalam enjin carian dan membaca maklumat.
Apabila anda membaca, perlambangan ini, apa emosi datang untuk anda? Sebagai contoh, penumbuhan yg terlalu cepat sel-sel dalam payudara boleh menjadi hasil daripada dua peristiwa: tidak menerima memupuk sama ada sekarang atau pada masa lalu dan memupuk orang lain tetapi tidak diri sendiri. Adakah anda rasa marah, sedih, malu, putus asa?
Apakah kepercayaan teras yang berkaitan dengan perasaan anda. Kemungkinan adalah "Saya tidak layak untuk dipupuk." Atau "Ia adalah mementingkan diri sendiri bagi saya untuk mengambil masa untuk diri sendiri."
Bekerja dengan seorang pengamal penjagaan kesihatan yang merupakan seorang pakar dalam membantu anda mencari kepercayaan dan perasaan yang mendasari diagnosis anda. Terdapat persamaan, tetapi setiap orang adalah berbeza.
Sebaik sahaja anda mencari kepercayaan dan perasaan, bagaimana anda menukar mereka? Ini, sudah tentu, adalah pokok perkara itu. Beberapa kemungkinan ialah:

Menukar kepercayaan melalui kaedah seperti Psych-K dan Sistem BodyTalk.
Penyembuhan rohani melalui doa.
Bekerja dengan seorang pakar dalam penyembuhan tenaga yang bergerak tenaga kepercayaan yang merosakkan dan perasaan dari badan anda.
Mengampuni diri sendiri dan orang lain untuk peristiwa-peristiwa yang menyebabkan kesakitan emosi.
Kunci untuk melengkapkan penyembuhan adalah untuk bekerja dengan seorang pengamal penjagaan kesihatan fizikal dan juga orang yang berpengetahuan untuk melepaskan dan menukar punca asas diagnosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar